Czystość recepcji wizytówką hotelu

Czystość recepcji wizytówką hotelu

Mówi się, że pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz. Warto więc dołożyć wszelkich starań, żeby było ono pozytywne. Różne badania podają, że pierwsze wrażenie to okres zaledwie kilku do maksymalnie kilkunastu sekund. Jak czystość recepcji wpływa na wizerunek hotelu? 

Recepcja – pierwszy punkt Gościa w hotelu

Wszystko zaczyna się od pierwszego wrażenia, a w przypadku hotelu, to właśnie recepcja jest tym pierwszym punktem spotkania z Gościem. Powinna więc stanowić wizytówkę hotelu, która odzwierciedla jego standardy, wartości i podejście do obsługi Gości. I nie chodzi tu tylko i wyłącznie o sympatyczną i profesjonalną obsługę, choć to jedna z najważniejszych kwestii kształtujących opinię o obiekcie. Chodzi także o sam wygląd recepcji – czy jest to miejsce zadbane i przede wszystkim czyste.

Wizyta w hotelu zazwyczaj rozpoczyna się od wejścia do budynku i skierowania się do recepcji. Goście oceniają hotel od pierwszych chwil, a czystość recepcji jest jednym z ważniejszych elementów, które wpadają im w oko. Czysta, schludna i zadbana recepcja przyciąga uwagę i tworzy pozytywne wrażenie. Z kolei brudna i zaniedbana recepcja może odstraszyć Gości, niezależnie od tego, jak luksusowy jest hotel.

Dlaczego czystość recepcji jest tak ważna

Czysta recepcja to pierwszy krok do zapewnienia pozytywnego pierwszego wrażenia. Goście, którzy już na samym początku pobytu widzą, że hotel dba o swoje otoczenie, będą bardziej skłonni do pozytywnej oceny reszty oferty. Zadbana i czysta recepcja świadczy także o profesjonalizmie personelu hotelu. Goście czują się pewniej, gdy widzą, że pracownicy dbają o otoczenie, co wpływa na ich zaufanie do obsługi. To również kwestia komfortu i higieny. Brudna recepcja może wywołać niepokój i wątpliwości co do higieny w całym obiekcie, a to pomaga w budowaniu pozytywnej reputacji hotelu. Nie od dziś wiadomo, że Goście, którzy są zadowoleni ze swojego pobytu, chętnie dzielą się swoimi opiniami z innymi.

Jak utrzymać czystość recepcji

Recepcja to miejsce, w którym ciągle coś się dzieje. Wymeldowania i zameldowania Gości, odpowiadanie na ich bieżące potrzeby i pytania, przyjmowanie korespondencji i przesyłek. Jak w ferworze pracy zadbać o to, aby zawsze była czysta i zadbana?

Personel powinien przede wszystkim regularnie zwracać uwagę na stan czystości recepcji i natychmiast usuwać ewentualne zabrudzenia. Dlatego pracownicy recepcji powinni być odpowiednio przeszkoleni w zakresie utrzymania czystości i higieny. Idealnie sprawdzi się w tym przypadku plan higieny – szczegółowy plan mycia konkretnych rodzajów powierzchni z wykorzystaniem najlepiej dopasowanych produktów, wraz z opisem sposobu użycia. Warto ustalić taki harmonogram prac porządkowych, które obejmują nie tylko podłogę i meble, ale także dodatkowe elementy, takie jak konsola recepcyjna, komputer czy telefony.

Równie istotny jest dobór odpowiednich środków czyszczących. Idealnie, jeżeli są to środki profesjonalne, przeznaczone stricte dla branży. Mamy wtedy pewność, że wszelkie zabrudzenia zostaną usunięte porządnie, szybko i przede wszystkim bez szkody dla czyszczonych powierzchni. Szeroką gamę profesjonalnych środków czyszczących do wszelkich powierzchni oferuje marka Clinex. W bogatym portfolio znajdziemy produkty do czyszczenia podłóg, zabezpieczania posadzek, odświeżania, mycia powierzchni zmywalnych, mycia i czyszczenia urządzeń, sanitariatów, czy do czyszczenia tekstyliów.

Czystość recepcji stanowi kluczowy element tworzenia wrażeń Gościa w hotelu. Dlatego dbałość o jej czystość jest tak istotna. To bowiem wpływa na poczucie komfortu, zaufanie i postrzeganie hotelu jako profesjonalnego i wartościowego miejsca pobytu.

Zobacz również:

Środki czyszczące w luksusowych hotelach

Dlaczego zapach w hotelu jest ważny?

Czy sprzątanie ma wpływ na doświadczenia Gości?